Wymiana rozrządu O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bochen
    Classic
    • 2017
    • 0

    Wymiana rozrządu O1

    Zamieszczone przez Agyrab
    Dlatego kupuje padlinę tanio albo nęka sprzedawców nowych licytując się rabatami od konkurencji.
    Biedni sprzedawcy nowych samochodów :lol: , to dealer decyduje czy i za ile sprzeda , czyli o faktycznym stopniu , jak to nazwałeś wydymania kilenta. :twisted:
    Sprzedawcy nowych tylko rece zacierają, że do ludzi dociera prawda o rynku używek, bo wielu kupujących młode auto nawet jak go nie stać , dobierze kredyt i leci do salonu , może i po golasa , ale robi im biznes.
    Kto by kupował wypasione nówki gdyby na rynku np2-3 latków były same uczciwe oferty.
  • Bochen
    Classic
    • 2014
    • 35

    #2
    Wymiana rozrządu O1

    Koledzy,

    Proszę o informację na temat rzeczy jakie należy skompletować do wymiany rozrządu. Że potrzeba sam pasek, pompę wody i napinacz wiem. Jednakże jak się bliżej przyjrzałem to największym problem mam z doborem napinacza.
    - Pasek chce wciąć Contitech CT908;
    - Pompa wody HEPU P572 - trochę droga, czym ew. ją zastąpić żeby nie było problemów?
    - Rolka napinająca może być SKF, SNR lub inna jednakże jakie ma mieć wymiary do silnika BFQ 1,6 ? Są róże szerokości, średnica zewnętrzna w większości przypadków jest ta sama.

    Jeśli możecie proszę o pomoc w doborze tych części i wskazanie co jeszcze trzeba kupić lub czy zmienić powyższy wybór na coś innego?

    Co sądzicie o kompletach sprzedawanych na stronie:


    Dziękuję

    Komentarz

    • Weso
      Drive
      • 2014
      • 47

      #3
      Napinacz ma numer 531 0203 20 (INA) lub VKM 11113 (SKF). Wszystkich numerków Ci nie będę podawał, bo bez problemu znajdziesz sobie w sieci. Przy tej okazji nie zaszkodzi wymienić uszczelniacza wałka i wału korbowego (frontowego).

      Komentarz

      • Bochen
        Classic
        • 2014
        • 35

        #4
        Dzięki za podpowiedź.

        Co do tych uszczelek to rozumiem, że chodzi o to:
        1) Uszczelniacz wału korbowego CORTECO 12010739B

        2) Uszczelniacz wałka rozrządu CORTECO 20026413B czy też 20026412B (jeden jest 12B drugi 13B. który będzie pasować?)

        Komentarz

        • logan_x
          Rider
          • 2011
          • 401
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Po uszczelniacze najlepiej udać się do ASO Skody po oryginały, z jakością zamienników bywa różnie.

          Komentarz

          • koniec_swiata
            Classic
            • 2014
            • 12

            #6
            A czy przy tych uszczelniaczach warto grzebać już przy przebiegu 60 tys? Bo za niedługo będe taki miał i będe robił rozrząd i czy warto wtedy wymienić też te uszczelniacze?

            Komentarz

            • michalrh
              Rider
              • 2012
              • 322
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez koniec_swiata
              A czy przy tych uszczelniaczach warto grzebać już przy przebiegu 60 tys? Bo za niedługo będe taki miał i będe robił rozrząd i czy warto wtedy wymienić też te uszczelniacze?
              mając 60tys dopiero za sobą nie robił bym jeszcze rozrządu, poczekał bym do 90tys. chyba że od nowości minęło więcej niż 5 lat.
              był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
              jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



              komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

              Komentarz

              • koniec_swiata
                Classic
                • 2014
                • 12

                #8
                Minęło w lipcu tego roku. Najpóźniej do lipca następnego zamierzam wymienić. To będzie 6 lat i przebieg w okolicach 60 tys. I właśnie się zastanawiam czy zlecić grzebanie też przy tych uszczelniaczach?

                Komentarz

                • Bochen
                  Classic
                  • 2014
                  • 35

                  #9
                  Panowie ja już kupiłem zestaw do rozrządu. Pasek Contitech, rolka napinacza INA i pompa wody HEPU. Pytanie mam, czym ew. można zastąpić płyn do chłodnicy? W tej chwili mam zalane FEBI 19400 G12+, czy jest coś innego trochę tańszego i mieszalnego z tym płynem?

                  Komentarz

                  • Czarna_LK
                    RS
                    • 2014
                    • 2255
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Bochen, Zawsze możesz zalać Borygo. Ja ostatnio zalałem ori G13 (17zł/1l). Weszło 5l.
                    Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                    _______
                    Piotr

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Bochen
                      W tej chwili mam zalane FEBI 19400 G12+, czy jest coś innego trochę tańszego i mieszalnego z tym płynem?
                      Bochen, płyn chłodniczy to nie benzyna, że musisz ciągle dolewać . Dolej to co masz, albo co powinieneś tam wlać i nie szukaj oszczędności tam, gdzie będą one w sumie niewielkie. Przyoszczędzisz kila zeta .... może
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • Bochen
                        Classic
                        • 2014
                        • 35

                        #12
                        Panowie macie racje, zalewa się raz a nie co chwilę

                        Komentarz

                        Pracuję...